.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
70 درصد واردات گوشت در دستان مافياست

رييس اتحاديه واردكنندگان گوشت و مواد پروتئيني خام دامي ايران‌ با تاكيد بر اينكه 70 درصد واردات گوشت در دستان مافياست، گفت: معتقديم مافيايي در زمينه واردات گوشت و در دستان چند شركت مورد حمايت و پشتيباني برخي افراد داراي مسؤوليت وجود دارد كه در چند بخش فعاليت دارند.

به گزارش شمال نیوز حسين صدر - رييس اتحاديه واردكنندگان گوشت و مواد پروتئيني خام دامي ايران، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: به نظر من مجوز واردات گوشت تا يك ماه قبل خيلي محدود و به صورت گزينشي و براي چند شركت صادر مي‌شد، ولي حدود يك ماهي است كه مجوزها آزاد شده و فضا نسبت به دو ماه قبل بازتر شده است و اين موضوع باعث كاهش قيمت در گوشت‌هاي وارداتي به صورت اتوماتيك شده و واردات نيز افزايش يافته است.

وي با انتقاد از اقدامات شركت پشتيباني امور دام كه به جاي تامين نهاده‌ها به تامين گوشت و مرغ براي بازار اقدام مي‌كند، ابراز داشت: سرعت عمل بخش خصوصي در اين قبيل فعاليت‌ها ده‌ها برابر مجموعه‌هاي دولتي است و در صورتي كه اين كار به ما واگذار شود، نتايج آن در كوتاه‌مدت مشخص خواهد شد.

رييس اتحاديه واردكنندگان گوشت و مواد پروتئيني خام دامي ايران با بيان اين‌كه ظرفيت و قابليت كاهش قيمت در رابطه با گوشت‌هاي وارداتي تا 30 درصد نيز وجود دارد، اظهار كرد: فضاي بسته و 100 درصد رانتي و انحصار در اين حوزه كمي شكسته شده و اگر شركت پشتيباني امور دام از واردات گوشت و مرغ كنار رود و آن را به بخش خصوصي واگذار كند، در آن زمان به طور كلي فضاي انحصار شكسته مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه در دو ماه اخير پنج درصد كاهش را در قيمت گوشت‌هاي وارداتي داشتيم، گفت: با برطرف شدن فضاي رانت و مافيايي كه در اين زمينه وجود دارد و از سويي تعريف مكانيزمي كه به واسطه آن اعتبارات و تسهيلات مصوب جذب بخش خصوصي ‌شود، كاهش قيمت بيشتري در واردات گوشت شاهد خواهيم بود.

رييس اتحاديه واردكنندگان گوشت و مواد پروتئيني ادامه داد: عدم تمكين شبكه بانكي كشور به ارز مصوب شده در رابطه با گوشت و مرغ نيز از ديگر عواملي است كه مسبب اين فضاي انحصاري و رانتي شده است، چون ارز مصوب فقط به چند شركت اختصاص مي‌يابد!؟

او ادامه داد: ما بارها و رسما اعلام آمادگي نيز كرده‌ايم كه مي توانيم گوشت‌هاي وارداتي را با 30 درصد كمتر از قيمت فعلي تامين كرده و به بازار ارائه كنيم.

صدر ادامه داد: مطرح شدن بحث آلودگي گوشت كه چند روزي است در كشورمان مطرح شده، تاثيرات خود را در واردات گوشت در حدود سه ماه آينده يعني اواخر مرداد ماه نشان مي‌دهد.

وي با بيان اين‌كه 80 درصد واردات گوشت قرمز ما از كشور برزيل است، گفت: بقيه واردات و درصد كمي از كشورهاي لهستان، پاكستان، هند و چند كشور ديگر صورت مي‌گيرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.